pátek 20. března 2015

Hrad Nečtiny


Kolikrát jsem touto obcí za poslední dva roky jen projela!
Konečně jsem se odhodlala a vyrazila si sama na výlet. Krásné jarní počasí k tomu přímo vybízelo.

Hrad Nečtiny. V současné době zde žije jen 95 stálých obyvatel. Ale k vidění je tady toho spousta.
Především rozlehlý areál zámku se zahradou. Zámek je v současnosti využíván Západočeskou univerzitou jako ubytovací a školící zařízení.





 Pod zámkem je rybník s ostrůvkem (na ostrůvku je poklad pro keškaře - lepší se vypravit v zimě, když je zamrzlo:))











U rybníka je impozantní strom... (stojí na sloní noze:))














 Zákoutí u zámku - koho tady zavírají, než si nabrousí nůž? Honem pryč...



 Pod zámkem je zřícenina hradu Preintenstein. Pod zámkem, vedle rybníka, v lese, kterým protéká potůček. A ještě je z druhé strany skála. Sotva jsem dýchala, prostě ráj...














 






Nakonec jsem prošla hospodářským dvorem, kde přímo za rozpadlým pivovarem hned vedle kravína a pastviny pro ovce stojí fotogenická rodinná hrobka Mensdorf - Pouilly...






 Vše leží v krásné krajině:), srdce se směje...




Nakonec jsem nakoukla i ke kravínu:) ...vlastně nevím, kdo kam nakouknul...




Bacha, u vchodu to klouže!  Tak zase někdy a gratulace všem, kteří dorolovali až sem.


(zvířeti se nic nestalo, samo vstalo a odkráčelo dovnitř)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši návštěvu.