sobota 18. května 2013

Panning před naším domem

 

Můj první pokus o focení pohybujících se předmětů (aut) stylem zvaným PANNING.

Výsledkem by mělo být efektně rozmázlé pozadí a relativně ostrý model.

Auto pak jakoby "jede" rychleji, fotka je dynamičtějští. 

 

 

No, řeknu vám, nejni to sranda. Vyfotila jsem asi 50 fotek, všechny víceméně stejné (ne)kvality.

O  kompozici jsem nepřemýšlela ani trochu, šlo jen o to si to vyzkoušet.

Ale třeba někoho zaujme a pokusí se o něco podobného.

(fotit můžete cokoliv v pohybu, s prioritou času, čas je vhodný delší - mě se osvědčila 1/20, ale doporučovaná je i 1/25, 1/30, záleží na rychlosti pohybu a taky jak daleko jste). Pohybující se objekt musíte po dobu otevření závěrky sledovat. 

(při případném manuálním nastavení pak větší clonové číslo)

 











S bleskem by to prý bylo efektnější, ale řidiči by asi nebyli rádi (a já nechci, aby mi někdo rozbil foťák). 

 

Další tipy, co takto fotit, jsou zde.

A ještě teta Wiki.

 

 ----------

 

 Tady jsem si to zjednodušila tím, že jsem fotila z kolotoče.


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaši návštěvu.